onsdag, oktober 10, 2007

Färg och skiffer på väggarna



De senaste dagarna har fokus legat på hall med angränsande toalett (till höger) och blivande städskrubb/garderob (till vänster). Toalettgolvet har isolerats och fått spånskiva, väggarna har gipsats och elen är dragen. Har ni någonsin provat att få in 1.20-meters gipsplattor genom en 70-dörr i ett en meters djupt rum? Det går inte.

"Skrubben" har fått plyfaväggar, gips och golvet är gjutet. I kök och hall har vi målat väggarna. Hallen fick samma vaniljgula färg som rummet ovanför trappan, köket fick en varm ljusgrå nyans. Taket i hallen har fått ett lager till vit färg för att bli fräschare. Inget ger mjölksyra som takmålning med pensel! Vi fick också en impuls och köpte skifferplattor att sätta på murstocken. Vi tänkte först knacka fram tegelstenarna i den, men fick rådet att låta bli då gamla murstockar ofta inte är så fina under putsen. Tur var det, för vi är helnöjda med vår nya skiffervägg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där!
Jag håller med om att skiffret blev bra!
Har hört rykten om att du inte kommer vara med och tävla. Stämmer det? :(
Jag hoppas att du är tillbaka i orkestern snart igen i alla fall. :)

Anonym sa...

Hej Jenny!
Nej, tyvärr. Jag fick prioritera. När jag inte hinner öva något hemma så kände jag att det var bättre att avstå helt. Men jag kommer tillbaks! Och så ses vi ju på festen den 20! /J